U-turns træningstilbud

I U-turn er det vores erfaring, at motion kan være en hjælp, når man arbejder med sit forbrug af stoffer.

Fysisk aktivitet udløser endorfiner i hjernen og hjælper til velvære og motivation. Vi har medarbejdere, som har erfaring med bl.a. løbetræning, cykling, kampsport, kajaksejlads og styrketræning.

Det er ikke afgørende om du har erfaring med nogle af disse sportsgrene. Det vigtigste er, at du har lyst til at udfolde dig fysisk, blive forpustet og ikke mindst opstille et mål, som vi kan støtte dig i at opnå. Vi starter i det små, alt efter din form og efter fem uger, hvor du har trænet nogle gange om ugen, sætter vi farten op mod dit mål.

Et mål kan for eksempel være:

  • Køre Sjælland rundt på cykel
  • Tøserunden (som er en lang cykeltur på Sjælland for piger)
  • Løbe halv eller hel marathon
  • Sejle omkring Amager i havkajak
  • Gå Kullen rundt (cirka 20 kilometer)
  • Svømme rundt om Christiansborg i kanalerne
  • Gennemføre 4-18-4 eller Toughest

Forløbet er sammensat af fire trin:

  1. Forberedelse - Du tager kontakt, og vi taler om mål. Derefter planlægger vi sammen et træningsprogram
  2. Test - Vi tester din fysiske form
  3. Træning - 2-3 ugentlige træningsture samt udfyldning af skema med registrering af udfordringer og tider
  4. Justering og evaluering

Tid og varighed
Vi mødes vi mindst én gang om ugen i en periode på tre måneder. Det kan både være individuelt og sammen med andre unge. Tidsrummet afpasses efter gruppens hverdag. Vi kan mødes både morgen, middag og aften. Det kan blive aktuelt at bruge en lørdag eller søndag.